Veelgestelde vragen bij Goossens

Mijn Goossens

+ Hoe maak ik een account aan bij Mijn Goossens?
Direct na het plaatsen van een bestelling bij Goossens slapen & wonen kunt u zich registreren bij 'Mijn Goossens'. Hierbij maakt het niet uit of u uw bestelling via onze website heeft geplaatst of via een van onze verkoopfilialen. Klik hier om u in te schrijven bij ‘Mijn Goossens', waar u al uw orders kunt volgen en bekijken en u toegang heeft tot al uw persoonlijke gegevens.
+ Wat zijn de voordelen van Mijn Goossens?
Via Mijn Goossens kunt u gemakkelijk uw orders volgen en bekijken, daarnaast heeft u toegang tot al uw gegevens. De voordelen van Mijn Goossens zijn:
  • Uw adres- en aflevergegevens beheren en wijzigen
  • Een nieuwe keuze maken voor uw bezorgdatum
  • Terugbelservice binnen 1 werkdag
  • Informatie over uw aangekochte meubels
  • Informatie over de betaalmogelijkheden
  • Service of klachtmelding

Voor meer informatie over Mijn Goossens klik hier.

Bestellingen

+ Ik bestel voor het eerst, hoe gaat dat bij Goossens wonen & slapen?
Het plaatsen van een bestelling bij Goossens slapen & wonen kan op verschillende manieren. Zo kan u dit via één van onze verkoopfilialen, waar u deskundig geholpen wordt door een van onze verkoopmedewerkers. Daarnaast kunt u ook een bestelling plaatsen via onze webshop. Dit kan door op het gewenste artikel te klikken en dat daarna in uw online winkelwagentje te stoppen. Wilt u meer informatie over het plaatsen van een online bestelling klik dan hier.

Na het plaatsen van een bestelling kunt u zich registreren bij Mijn Goossens. Hier kunt u gemakkelijk uw orders bekijken en volgen. En heeft u gemakkelijk toegang tot al uw gegevens.
+ Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Wanneer u geregistreerd staat bij Mijn Goossens kunt u gemakkelijk uw orders volgens en bekijken via internet. Daarnaast krijgt u twee weken voor levering van ons bericht over wanneer we uw meubels kunnen bezorgen.

Staat u nog niet geregistreerd bij Mijn Goossens, registreer u dan snel.
+ Kan ik artikelen kopen en direct meenemen uit de winkel?
In principe worden alle bestellingen bezorgd door onze bezorgdienst vanuit het Goossens distributiecentrum. Het is dan ook niet mogelijk een aankoop direct mee te nemen uit de winkel. Wanneer een product op voorraad is is het eventueel wel mogelijk dat u uw product ophaalt bij ons distributiecentrum in Veghel. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met klantenservice 0413-212855.
+ Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?
Wanneer u een bezoek brengt aan één van onze verkoopfilialen staan onze medewerkers natuurlijk altijd voor u klaar. En kunt u terecht met alle vragen die u heeft over een van onze producten. Maar natuurlijk is er op onze website ook de mogelijkheid meer informatie te krijgen bij onze producten. Wanneer u op een product klikt, verschijnt er een scherm met een vergrote afbeelding van het gekozen product. Onder deze afbeelding vindt u de productinformatie. Heeft u naast deze informatie nog meer vragen over een product dat u op onze website heeft gezien, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice via 0413-212855.
+ Hoe kom ik erachter of mijn bestelling goed is doorgekomen?
Meteen na het afronden van de aanbetaling bij een bestelling via onze webshop, ontvangt u van ons een bevestigingsemail. Hierin vindt u nog een kort overzicht over wat u besteld heeft en wat u heeft betaald.
+ Ontvang ik een bevestigingsemail na een bestelling?
Bij het plaatsen van een bestelling via onze webshop ontvangt u inderdaad een bevestigingsemail. Deze e-mail wordt verzonden na het afronden van de aanbetaling. Hierin vindt u nog een kort overzicht over wat u besteld heeft en wat u heeft betaald.
+ Kan ik aan een lopende order nog een bestelling toevoegen?
Wanneer u een order heeft geplaatst kunt u daar altijd tot de dag van levering nog een order aan toevoegen. Dit doet u door uw bestelling te doen via een van onze winkelfilialen of door contact op te nemen met onze klantenservice: 0413-212855. Het gevolg kan echter wel zijn, dat uw leverdatum wordt opgeschoven.

Betalingen

+ Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Goossens wonen & slapen?
Online bestelling:
Wanneer u een bestelling plaatst via onze webshop zijn er drie manieren waarop u uw betaling kan afronden. Hierbij kunt u gebruik maken van iDeal, Creditcard of u maakt gebruik van een éénmalige machtiging. U machtigt Goossens wonen & slapen het bedrag éénmalig van uw bank- of girorekening af te schrijven.

Betaling in een verkoopfiliaal:
Ook in onze verkoopfilialen heeft u verschillende mogelijkheden uw aanbetaling af te ronden. Natuurlijk kunt u uw aanbetaling contant doen, of via een pintransactie. Daarnaast is het ook hier mogelijk gebruik te maken van een éénmalige machtiging. U machtigt Goossens wonen & slapen het bedrag éénmalig van uw bank- of girorekening af te schrijven.

Betalingsmogelijkheden bij bezorging.
Ook bij de bezorging van uw producten zijn er verschillende manieren om uw betaling af te ronden. Dit kan via een pintransactie, een bankoverschrijving, een telefonische overschrijving of in een van onze verkoopfilialen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de pagina betalen & mogelijkheden. Voor deze pagina klikt u hier.
+ Moet ik bezorgingskosten betalen bij het retourneren van mijn bestelling?
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zullen wij de producten zo spoedig mogelijk bij u komen ophalen. Hierbij wordt het betaalde bedrag voor uw producten zo spoedig mogelijk met uiterlijk 30 dagen aan u terug betaald. Alleen de kosten van het retourneren €75,- worden ten rekening gebracht.
+ Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten na het retourneren van mijn bestelling?
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zullen wij de producten zo spoedig mogelijk bij u komen ophalen. Hierbij wordt het betaalde bedrag voor uw producten zo spoedig mogelijk met uiterlijk 30 dagen aan u terug betaald.
+ Waar vind ik mijn rekeningoverzicht?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst via onze webshop of via één van onze verkoopfilialen kunt u zich registreren bij Mijn Goossens. Hier kunt u gemakkelijk uw orders bekijken er volgen. Ook vind u hier een overzicht over welk bedrag u betaald heeft, en welk bedrag er nog open staat. Staat u nog niet geregistreerd op Mijn Goossens, klik dan hier.
+ Moet ik bezorgkosten betalen voor de bezorging van mijn meubels?
Bestellingen die u bij ons plaats worden altijd bij u thuis bezorgd door onze eigen professionele bezorgdienst vanuit het Goossens distributiecentrum in Nederland. Wij bezorgen de meubels gratis op de afleveradressen in Nederland en de grensstreek met België en Duitsland. Voor verder weg gelegen gebieden in België en Duitsland en voor de Waddeneilanden vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten. Daarnaast vragen wij bij orders onder €500,- een vergoeding van €30,-. Voor meer informatie over bezorging klikt u hier.
+ Welk bedrag moet ik vooraf aanbetalen en welk bedrag betaal ik pas bij ontvangst van mijn bestelling?
Wanneer u in één van onze verkoopfilialen een order bij ons plaatst, zijn we genoodzaakt u tenminste 20% van het aankoopbedrag, met een minimum van €25,- , te laten aanbetalen. Uw aanbetaling is bij ons altijd in veilige handen; Goossens Wonen en Slapen is namelijk aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Bij levering betaalt u het resterende bedrag. Via Mijn Goossens kunt u uw orders volgen, bekijken en beheren. Hier kunt u ook zien welk bedrag van uw order nog openstaat. Meer informatie over de batalingsmogelijkheden bij levering vindt u op de pagina betalen & mogelijkheden.
Voor deze pagina klikt u hier.
+ Hoe werkt betalen via iDEAL?
Wanneer u een bestelling doet via onze webshop kunt u gebruik maken van de mogelijkheid uw betaling over te maken via iDEAL. Betalen met iDEAL in een paar stappen:
  • U bestelt een product.
  • U kiest iDEAL als betaalmethode.
  • U selecteert de bank waar u uw bankzaken al online regelt.
  • U komt direct in het bekende internetbankier programma van uw bank.
  • De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld.
  • Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed.
  • U ontvangt een bevestiging van uw bank.
  • U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd.
+ Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, doet u eerst een aanbetaling. Hoe lang het precies duurt, is afhankelijk van de bank waarvan u lid bent. Zodra de betaling is afgrond ontvangt u van ons bericht, met daarin nog een kort overzicht over wat u heeft besteld en heeft betaald.
+ Wat is mijn IBAN – BIC nummer?
Voor betaling vanuit het buitenland moet u gebruik maken van het IBAN en BIC nummer. Het IBAN nummer is een internationaal bankrekening nummer. En het BIC nummer is een uniek nummer voor uw bank. Deze gegevens kunt u vinden op uw bankafschrift. Uiteraard kunt u deze gegevens ook via internet opvragen.
+ Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?
De prijzen op de website zijn inclusief BTW. Op de afleverbon, die je bij ontvangst van je bestelling ontvangt, wordt het BTW bedrag gespecificeerd.

Levering

+ Wanneer/hoe laat worden mijn meubels geleverd?
Wanneer u bij ons een aankoop doet, kunt u rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Twee weken voor de leverdatum van uw bestelling ontvangt u een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt de geplande leverdatum u niet goed uit? Kies dan een van de alternatieve datums, zodat we uw meubels bezorgen op een moment dat u schikt. Als de datum van levering u niet uitkomt dan vragen wij u om minimaal 5 werkdagen voor levering contact met ons op te nemen. Een andere datum kunt u gemakkelijk kiezen via Mijn Goossens. Of door contact op te nemen met onze klantenservice.

Om ervoor te zorgen dat u niet de hele dag thuis op ons hoeft te gaan zitten wachten, hebben wij een unieke tijdsindicatielijn. Via deze lijn kunt u één dag voor levering een indicatie krijgen over op welk tijdstip ze uw meubels komen leveren.
Tijdsindicatielijn: 0413-214161
+ Kan ik zelf bepalen wanneer mijn meubels worden geleverd?
Wanneer u bij ons een aankoop doet, kunt u rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Twee weken voor de leverdatum van uw bestelling ontvangt u een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt deze dag u niet goed uit, dan kunt u deze tot 5 werkdagen voor levering bij ons wijzigen. Een andere datum kunt u gemakkelijk kiezen via Mijn Goossens, of door contact op te nemen met onze klantenservice via het nummer: 0413-211436.
+ Ik was niet thuis bij de bezorging van mijn meubels, wat nu?
Mocht u, zonder ons tijdig (min. 7 werkdagen voor levering) in te lichten op de dag van levering niet thuis zijn, dan dient u bij de eerstvolgende leverdag rekening te houden met €75,- voorrijkosten. Ook wanneer u de afspraak minder dan 7 werkdagen voor bezorging nog wilt verzetten, zijn wij genoodzaakt €75,- voorbereidingskosten te berekenen. Uw meubelen zijn dan immers klaargezet en geladen voor bezorging. Wanneer u een nieuwe afspraak voor de levering van uw producten wilt maken kan dit door contact op te nemen met ons bezorginformatie nummer: 0413–211436.
+ Bezorgen jullie ook meubels naar het buitenland?
Naast de gratis bezorging in Nederland en de grensgebieden van Duitsland en België bezorgen wij ook in veel verder gelegen gebieden. Hier wordt alleen een bijdrage in de bezorgkosten voor gerekend.
+ Kan ik mijn bestelling ook op een ander leveradres laten bezorgen?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst bij Goossens wonen & slapen kunt u zich registreren bij Mijn Goossens. Hier heeft u gemakkelijk toegang tot uw gegeven. Wanneer u adres wilt veranderen of een ander leveradres wilt op geven, kunt u dit hier gemakkelijk aanpassen. Klik hier om naar Mijn Goossens te gaan.
+ Wat gebeurt er met mijn levertijd, wanneer ik mijn bestelling wijzig?
Een bestelling die u bij ons plaatst via een van onze woonwinkels kunt u tot één dag voor levering nog bij ons wijzigen. Hierbij hang het af van de wijziging die u aanbrengt, en het moment waarop u deze wijziging doorgeeft wat er met uw levertijd gebeurd. Twee weken voor levering krijgt u bericht van de nieuwe leverdatum.

Wijzigingen & Annulaties

+ Wanneer/hoe laat worden mijn meubels geleverd?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst via onze webshop is er altijd tot 14 dagen na levering de mogelijkheid een wijziging in uw bestelling aan te brengen of gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Komt u er binnen deze 14 dagen achter dat het product toch niet volledig aan uw wensen voldoet en u wilt een wijziging aanbrengen of toch doorzoeken naar een geheel nieuw product, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Heeft u een bestelling geplaatst via een van onze verkoopfilialen is er de mogelijkheid een wijziging aan te brengen of gebruik te maken van uw herroepingsrecht tot één dag voor levering.
+ Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wilt u de bestelling die u heeft geplaatst toch wijzigen of annuleren dan kunt u dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via het nummer: 0413-212855. Bij een bestelling via onze webshop kunt u altijd een wijziging aanbrengen tot 14 dagen na levering. En bij een bestelling via een van onze woonwinkels kunt u een wijziging aanbrengen tot één dag voor levering.
+ Kan ik mijn bestelling na levering nog ruilen of terugbrengen?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst via onze webshop is er altijd tot 14 dagen na levering de mogelijkheid een wijziging in uw bestelling aan te brengen of gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Komt u er binnen deze 14 dagen achter dat het product toch niet volledig aan uw wensen voldoet en u wilt een wijziging aanbrengen of toch doorzoeken naar een geheel nieuw product, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Heeft u een bestelling geplaatst via één van onze verkoopfilialen en is uw bestelling in goede staat zoals overeengekomen uitgeleverd, dan is er geen mogelijkheid om uw levering nog te ruilen of terug te brengen.
+ Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst via onze webshop of via een van onze verkoopfilialen kunt u zich registreren bij Mijn Goossens. Hier kunt u gemakkelijk uw order bekijken en volgen. En nu heeft gemakkelijk toegang tot al uw gegevens. Wilt u bijvoorbeeld een ander bezorgadres opgeven, kunt u dit hier gemakkelijk aanpassen. Komt u er niet uit, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice via het nummer: 0413-212855.
+ Tot wanneer heb ik de mogelijkheid mijn bestelling te wijzigen of te annuleren?
Bestelling via onze webshop
Wanneer u een online order heeft geplaatst, kunt u een wijziging aanbrengen in uw bestelling vanaf het moment dat u uw bestelling heeft geplaatst. Dit kan tot 14 dagen na levering. Wanneer u voor levering een wijziging door geeft zitten hier geen kosten aan verbonden.

Bestelling via één van onze verkoopfilialen
Wanneer u een order heeft geplaatst, heeft u de mogelijkheid een wijziging in uw bestelling aan te brengen. Dit kan door contact op te nemen met onze klantenservice. Indien u binnen 5 dagen na plaatsing van een order in één van onze woonwinkels wijzigt, dan kan dit geheel kosteloos. Dit geldt niet voor (gedeeltelijk) annuleren. Na 5 dagen zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen.

Overig

+ Hoe meld ik een klacht/gebrek in mijn meubels?
Heeft u een bestelling gedaan bij Goossens wonen & slapen en heeft u ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch een klacht of gebrek, waarvan u graag melding zou maken kan dit erg gemakkelijk. Natuurlijk kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice. Maar u kunt uw melding ook maken via Mijn Goossens. Hier kunt u via een formulier gemakkelijk uw reactie naar ons doorsturen. Daarnaast kunt u hier fotos uploaden, zodat wij een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld krijgen van uw klacht of gebrek. In beide gevallen zal er naar gestreeft worden om binnen 24 uur een reactie te geven op uw klacht of gebrek. Staat u nog niet geregistreerd bij Mijn Goossens klik dan hier
+ Hebben jullie tips over het onderhoud van mijn meubels?
Wanneer u een vraag heeft over de eigenschappen, en het onderhoud van uw meubels verwijzen wij u eerst naar het bewaarboekje over onderhoud, service en garantie wat u heeft gekregen bij uw aankoop of naar de link hieronder. Hier kunt u waarschijnlijk al veel antwoorden op uw vragen over het onderhoud van uw meubels terug vinden.

onderhoud garantie
+ Kan ik mijn meubelwaardecheque ook digitaal invoeren?
De meubelwaardecheque is natuurlijk in te leveren in al onze verkoopfilialen. Helaas kunnen we u daarnaast nog niet de mogelijkheid bieden deze cheque ook in te leveren bij een digitale aankoop. Voor het inleveren van uw meubelwaardecheque zult u dus een bezoekje moeten brengen aan een van onze verkoopfilialen.
+ Waar kan ik mijn Pak uw kans code invullen?
Voor de Pak uw kans actie hebben we een speciale pagina aangemaakt op onze website. U kunt deze pagina vinden onder het kopje aanbiedingen in het hoofdmenu op onze site. Wanneer u meer vragen heeft over deze actie kunt u klikken op het kopje veelgestelde vragen onderop de Pak uw kans actie pagina. Daarnaast kunt u natuurlijk ook altijd terecht bij onze klantenservice, 0413-212855.
Ga hier naar de Pak uw kans pagina
+ Mijn Pak uw kans code word niet verwerkt, wat moet ik doen?
Bij deelname aan pak uw kans wordt gekeken naar uw unieke IP adres van uw computer. Op het moment dat dit IP adres reeds bekend is, kunt u niet meer deelnemen aan Pak uw kans. U kunt slechts 1x deelnemen aan deze actie.

Heeft u een code ontvangen via de e-mail en deze doet het niet. Probeer dan deze universele code, zodat u alsnog kan meedoen. De universele code is; ITNESAP11. Let op; u kunt éénmaal per IP adres deelnemen aan deze actie.
+ Ik ontvang geen bevestigingsemail van het Pak uw kans spel, klopt dit?
Wanneer u deel neemt aan Pak uw kans krijgt u altijd een e-mail met de bevestiging van mee doen en de prijs die u heeft gewonnen. Krijgt u geen e-mail, dan kan het zijn dat het e-mail adres niet correct is ingevoerd, waardoor de e-mail niet naar het juiste adres gestuurd kan worden. Daarnaast is het mogelijk dat de e-mail bij uw ongewenste e-mail terecht is gekomen.
+ Wat is bezoek op afspraak?

Gratis en vrijblijvend adviesgesprek op afspraak. Onze woon- en slaapadviseurs heten u van harte welkom en staan voor u klaar met een deskundig en persoonlijk advies. Door voortdurende scholing zijn zij uitstekend op de hoogte van de nieuwste trends en mogelijkheden.

Maak een afspraak via het telefoonnummer: +31 (0)413-211436, waardoor u tijdens grote drukte altijd kan rekenen op kwalitatief hoogwaardig advies, een hoge betrokkenheid van onze medewerkers, grote zorg voor u als klant en een persoonlijke service.

Dus of u nu meer informatie wilt ontvangen over een leefhoek, bank, zitmeubel, boxspring en/of een complete slaap- en woonkamer. Bel naar telefoonnummer +31 (0)413-211436 om een afspraak te maken, wij zien u graag in één van onze winkels verschijnen.

+ Is het ook mogelijk zakelijk te bestellen?

We nemen uw ruimte als vertrekpunt: kantoor, lobby, hotel, restaurant of zorglocatie. Met u als verantwoordelijke gaan we in gesprek over hoe de ruimten gebruikt moeten worden en door wie. Van facilitair manager en adviseur tot architect en interieurontwerper en natuurlijk ook met mensen die de betreffende ruimten moeten gaan gebruiken. Hoe meer we weten hoe beter we ons kunnen inleven, ideeën aanreiken, plannen maken en oplossingen bedenken. Projectmatige inrichtingen beschikt over een zeer breed aanbod met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Projectmatige inrichtingen is vrijblijvend en geheel op maat, neem contact op met Arjan Petri via arjpet@goossenswonen.nl